magyar ESOMAR napló - Utolsó kommentek
blfr4@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://esomar.blog.hu/2011/04/08/regios_nagyobb_esomar_esemeny_2012_ben/full_commentlist/1#c13379033
Válasz erre: Régiós nagyobb ESOMAR esemény 2012-ben
2011-05-02T21:19:32+02:00
2011-05-02T21:19:32+02:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
Bár mi jelenleg nem vagyunk tagok – valamikor voltunk –, azért elmondom mit gondolok erről. A fő téma ugyanaz lehetne, mint ami más – fejlettebb – piacokon is foglalkoztatja a kutatókat. Magyarország sem sziget, a globális trendek késéssel ugyan, de ideérnek. <br />
<br />
Válaszadói hajlandóság csökkenése, csináld-magad (DIY) trendek, közösségi média szerepe, idegtudományok alkalmazhatósága, mobiltelefonos kutatások lehetőségei, „élménykutatás” – kutatások eljátékosítása, új technológiák – új platformok a kutatásban (okostelefonok, tabletek), adatelemzésben-adatbányászatban rejlő kihasználatlan lehetőségek, mesterséges intelligencia-adatgyűjtő/elemző robotok a weben... Na, ez már több, mint három... És hol van még 2012 ??
https://esomar.blog.hu/2010/08/24/vita_piackutatas_jovo/full_commentlist/1#c10901458
Válasz erre: Isten nagyobb dicsőségére
2010-09-03T10:56:31+02:00
2010-09-03T10:56:31+02:00
esomar
http://blog.hu/user/385558
Elmentem egy rövid hétre szabadságra, most jöttem vissza. Köszönöm a megjegyzéseket! Néhány csapongó, sporadikus reakció:<br />
<br />
Kedves J. Gy. (Írd ki a neved lécci!) Tegezz világ! Szerintem itt nem lesznek bebóklászó ismeretlen trollok, csak kollégák, ezért a tegeződés helyénvaló. Mindenki ismer úgyis mindenkit, ha máshogy nem, hallomásból.<br />
<br />
Amikor elindultam kurta nyaralásomra, akkor Ray Poynter legújabb bejegyzése a Power Point apoteózisa volt. Számomra szórakoztatónak tűnt, de nem a csodálat módján.<br />
<a rel="nofollow" href="http://thefutureplace.typepad.com/the_future_place/2010/08/in-praise-of-powerpoint.html">thefutureplace.typepad.com/the_future_place/2010/08/in-praise-of-powerpoint.html</a><br />
<br />
Szerintem a (hozzánk hasonlóan kicsi) lokális piacok nem feltétlenül a nagyok dinamikája szerint alakulnak. Én ráadásul nagyobb átrendeződést várok, mert az utóbbi 7-8 évben az állami megrendelések aránya a piacon belül jelentősen megnőtt (részben az uniós pénzforrások miatt) és ezeknek a projekteknek várhatóan mások lesznek a kedvezményezettjei az elkövetkező években. (Külön izgalomforrás a Kantar cégeinek sorsa itthon.)<br />
<br />
Az azonnali technológia-transzfer akadályát én a következőkben látom<br />
1. A hazai megrendelői piac nem olyan fejlett, kifinomult és teli pénztárcával rendelkező, hogy az új fejlesztéseket felvegye és azonnal bevezesse.<br />
2. A hazai beszállítói piac érdeklődő, motivált tehetségekben korlátos, az óriások szinte átláthatatlan gazdagságú eszközkészletét - megtanulva a konkurens termékek erősségeit, gyengéit is - kevesen képesek megérteni, megtanulni, készségszinten használni.<br />
<br />
60-as, 70-es évek? A surveytechnológia jóval korábbi (lásd Gallup nagyüzemének kialakulását), a közönségmérés elméleti alapjai nem nagyon változtak a második világháború óta (a technika persze sokat). A retail auditot 1927-ben kezdték emlékeim szerint és mind a mai napig ez a legsikeresebb, legtöbb pénzt hozó szolgáltatás.
https://esomar.blog.hu/2010/08/24/vita_piackutatas_jovo/full_commentlist/1#c10834399
Válasz erre: Isten nagyobb dicsőségére
2010-08-27T09:41:07+02:00
2010-08-27T09:41:07+02:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
Nagyon okos dolgokat írtatok, mindenkinek igaza van. Abban nincs is vita, hogy Ray Poynter említett posztja szakmai szempontok alapján "nem áll meg" és valószínűleg értékesítési célokat (is) szolgál - én is így gondolom. (Ettől még a többi írása rendben lehet.) Úgy érzem, inkább abban van véleménykülönbség köztünk, hogy érdemes-e ilyen blogbejegyzéseket közzétenni hazai kutatási blogokban. Ezzel kapcsolatban azt a szempontot ajánlom megfontolásra, hogy pl. az általam már említett Reineke Reitsma (a Forrester vezető analitikusa) a Twitteren (ha jól emlékszem blogjában is) rendszeresen ajánlja Ray Poynter blogposztjait. Hasonló kaliberű kutatók is hasonlóképpen tesznek (akik ugyancsak multi kutatóintézeteknél dolgoznak, szakmai felkészültségük nehezen kérdőjelezhető meg). Ray Poynter karcos stílusa ellenére (vagy éppen azért?) elismert és kedvelt tagja a kutatói közösségnek (ha magyar kutató lenne, vajon mit gondolnának/írnának/mondanának róla kollégái?). Nem feltétlenül értenek vele egyet, de érdemesnek tartják véleményét megismerni és másoknak is ezt ajánlják. Ez a nyitottságot érdemes lenne eltanulni tőlük...
https://esomar.blog.hu/2010/08/24/vita_piackutatas_jovo/full_commentlist/1#c10826925
Válasz erre: Isten nagyobb dicsőségére
2010-08-26T13:40:00+02:00
2010-08-26T13:40:00+02:00
bülbül
http://blog.hu/user/202
Józsi kissé hosszú szövegéből én egy elemet emelnék ki: Ez a fajta stílus alapvetően cégkommunikációs, értékesítési célokat szolgál. Lehetséges, sőt időnként bizonyos is, hogy az eredeti szöveg egyes pontjainak van relevanciája, egyes elemeiben valóban megújulásra szorulnak a nagyon beállt módszertanok, de az ilyen karcosra vett stílus alapvetően azért készül, hogy a kisebb, képzetlenebb ügyfelek körében új márkázással ügyfeleket találjon. (Van erre itthon is példa amikor a klasszikus kutatást lejárató szövegekkel jelennek meg elsősorban a kkv területen dolgozó nem kutató kiszolgálók).<br />
Az egyébként nyilvánvaló, hogy a 60-70-es években kialakult teljes metodika számos eleme felülvizsgálatra, átalakításra szorul és az is egyre erőteljesebb jelenség, hogy a (fél)periférián lévő leányvállalatok egyre nehezebben tudják behozni racionális költségszinteken a világszínvonalú fejlesztéseket - mert már nem szubvencionálják a központok őket még technológiai transzferrel sem. Ennek lesz hatása Magyarországon is, de ez a nagy erőviszonyokat nem tudja átalakítani még középtávon sem, mert a kisebb vállalkozások minőségi színvonala és megbízhatósága a nagyvállalati környezetben legalábbis változó.<br />
(Akinek kedve van itt a lehetőség a visszatámadásra, de érdemes egy kicsit ránézni a mérlegekre és azonnal kiderül, hogy a jelentős árbevétel elég következetesen 10-15 éve ugyanazoknál a vállalkozásoknál csoportosul).
https://esomar.blog.hu/2010/08/24/vita_piackutatas_jovo/full_commentlist/1#c10808152
Válasz erre: Isten nagyobb dicsőségére
2010-08-24T16:41:57+02:00
2010-08-24T16:41:57+02:00
Forecast Research - www.forecast.hu
http://blog.hu/user/17808
Ray Poynter érdekes figurája a nemzetközi piackutató közösségnek, nekem kimondottan szimpatikus az, ahogyan és amilyen témákról a blogjában ír (a blog puritán megjelenése ne tévesszen meg senkit!). Az egy más kérdés, hogy ő a közösségi médiában, annak kutatási célú használatában látja a jövőt és ezzel kapcsolatban nem is kicsit elfogult, butaságok (vagy nevezzük inkább tévedéseknek) is becsúsznak a posztjaiba. Ettől függetlenül bizonyos témákat kimondottan objektíven, korrekten jár körül, érdekesen, tömören, naprakészen és közérthetően ír (ez a piackutatók közt azért ritka), igazi „fazon”. Az említett poszt – Az új piackutatás hajnala – nem a legsikeresebb írása, mint ahogy azt én is jeleztem a poszt felvezetésében... Ettől függetlenül vannak benne igazságmorzsák, ezért érdemesnek tartom megismerni még az ennyire szélsőséges véleményt is. Én amúgy is szeretek időnként olyan posztokat betenni a blogba, melyekkel kimondottan nem értek egyet – ez is ilyen volt. A változatosság gyönyörködtet a piackutatásban is. Ray Poynternek egyébként sokkal józanabb írásai is voltak, pl. az ISO témájával kapcsolatban vagy a kvalitatív piackutatás észak-amerikai és európai különbségeinek boncolgatása, régebben pedig az online fókuszcsoportok (ezek mind olvashatóak nálunk), ami hirtelen eszembe jut. Ezekre tekintettel – minden tévedése mellett is – továbbra is fő helyen lesz az RSS olvasómban. <br />
<br />
A tradicionális kutatási módszereket sokan támadják, ehhez jobb hozzászokni, mert ez csak fokozódni fog. Főleg a social media / social business terepen szorgoskodóktól jönnek ezek a támadások, az említett fókusz-csoportos cikket én is provokációnak gondolom. A szocbiznisz-hívők egy része valóban hiszi is, hogy paradigmaváltás lesz (vagy volt), más részük üzletileg érdekelt ennek elhitetésében, de leggyakoribb a vegyes motiváció. (Tom Anderson is ehhez a szocmédiás vonulathoz tartozik, ő aztán igazi „keményvonalas” figura, nagyon vad dolgai és nagyon jó meglátásai is vannak – sajnos ez a kettő legtöbbször együtt jár.)<br />
------<br />
Egyébként örülök, hogy felpörgött az Esomar blog, nagyon kevés kimondottan piackutatási vonatkozású blog van nálunk (Cawi, Esomar blog, Marketingkutatás blog, Onlime, Piackutatás blog, ill. időnként még a Terepnaplón és a Rabbitblogon vannak nagyon jó posztok több-kevesebb piackutatás vonatkozással). (Jaj, remélem senki nem maradt ki...) Külföldi kutatási blogoknál valamivel jobb a helyzet, de 20-nál kevesebb olyan oldal van (főleg USA, Anglia) szerintem, amit érdemes folyamatosan követni... (Nem is olyan nagy a világ.) Számomra a legszínvonalasabb Nigel Hollis (Millward Brown) és Reineke Reitsma (Forrester) blogja – ilyen szervezetek éléről nyilván távolabbra látnak, mint Ray Poynter. Én a blogunkon mindenesetre a vélemények legszélesebb spektrumát kívánom bemutatni az érdeklődőknek és ebbe ugyanúgy beletartozik a fekete bárány Tom Anderson, mint a konszolidált, IQ-bajnok Reineke Reitsma. <br />
<br />
(Nem tudom, hogy a jövőben tegeződhetnénk-e – bár személyesen nem ismerjük egymást – , ez megkönnyítené a jövőbeli kommentelést?)<br />
<br />
J.Gy.
https://esomar.blog.hu/2010/07/19/back_to_life_back_to_reality_1/full_commentlist/1#c10515679
Válasz erre: Back to life, back to reality
2010-07-21T01:00:40+02:00
2010-07-21T01:00:40+02:00
Integető hajbókoló lufiember
http://blog.hu/user/328009
Jobbulást!
https://esomar.blog.hu/2010/03/10/az_esomar_szabalyzatanak_alkalmazasa/full_commentlist/1#c9122174
Válasz erre: Az ESOMAR Szabályzatának alkalmazása
2010-03-18T15:43:03+01:00
2010-03-18T15:43:03+01:00
esomar
http://blog.hu/user/385558
<a href="http://esomar.blog.hu/2010/03/10/az_esomar_szabalyzatanak_alkalmazasa?fullcommentlist=1#c9120244" class="reply_nick_202" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 9120244 );">@bülbül</a>: Köszönöm a segítséget! <br />
A személyes adatokat inkább nem rakom ki (mint az e-mail cím), de kapcsoltam a bizottság lapját, így mindenki megcsodálhatja fizimiskájukat.<br />
Különben az előző cikkemben a fiataloknak szóló új ESOMAR program egyes elemeit linkeltem, de nem nagyon kattintottak át.<br />
Gondoltam nem olyan lényeges hát.
https://esomar.blog.hu/2010/03/10/az_esomar_szabalyzatanak_alkalmazasa/full_commentlist/1#c9120244
Válasz erre: Az ESOMAR Szabályzatának alkalmazása
2010-03-18T13:56:54+01:00
2010-03-18T13:56:54+01:00
bülbül
http://blog.hu/user/202
Nem kötözködésként, de esetleg jó lenne linkelni is az egyes szabályzatokat, személyek emailcímét, szóval használni a web2.0 lehetőségeket. Szóval a Code elérhető itt (<a rel="nofollow" href="http://www.esomar.org/uploads/pdf/professional-standards/ICCESOMAR_Code_English_.pdf)">www.esomar.org/uploads/pdf/professional-standards/ICCESOMAR_Code_English_.pdf)</a> magyarul pedig itt (<a rel="nofollow" href="http://www.pmsz.org/download/EsomarKodex/EsomarKodex.pdf)">www.pmsz.org/download/EsomarKodex/EsomarKodex.pdf)</a>
https://esomar.blog.hu/2010/02/10/megvalasztottatok_koszonom/full_commentlist/1#c9031137
Válasz erre: Megválasztottatok, köszönöm!
2010-03-11T10:05:42+01:00
2010-03-11T10:05:42+01:00
juan74
http://blog.hu/user/378637
gratulálok.
https://esomar.blog.hu/2010/02/10/megvalasztottatok_koszonom/full_commentlist/1#c8814769
Válasz erre: Megválasztottatok, köszönöm!
2010-02-23T10:50:14+01:00
2010-02-23T10:50:14+01:00
bülbül
http://blog.hu/user/202
<a rel="nofollow" href="http://kutato.blogter.hu/399787/uj_magyar_kepviselo_az_esomar-nal">kutato.blogter.hu/399787/uj_magyar_kepviselo_az_esomar-nal</a>
https://esomar.blog.hu/2010/02/10/megvalasztottatok_koszonom/full_commentlist/1#c8688804
Válasz erre: Megválasztottatok, köszönöm!
2010-02-12T22:00:40+01:00
2010-02-12T22:00:40+01:00
$Norbert$
http://blog.hu/user/181502
Szívből gratulálok, izgulok, hogy a papírt is megkapd és várjuk a fontos szakmai információkat!