Kedves olvasóim!
(Ezt a posztot már egy hete, a lábadozásom alatt megírtam, de hála a blogmotornak, nem tudtam kirakni. Aztán csak most kapartam elő a tennivalóim közül.)
Mint minden évben az idén is megrendezi az ESOMAR az éves kongresszusát, az idén Görögországban.
Ezúton kérek mindenkit arra, hogyha tervezi a kongresszuson való részvételtét, akkor írjon nekem, próbálok segítséget nyújtani minden tekintetben. Ha nem vesz/veszel részt a kongresszuson és van valami megosztható véleménye/d ezzel kapcsolatban, akkor írjon/írj ide a megjegyzések-kommentek közé, nagy segítséget jelentene a jövőbeli szervezéshez.
A vezérgondolata a kongresszusnak a piackutatás változó arca lesz. Az áttekintő gondolatsort nagyjából ide idézem:
A piackutatásban ható változás előterében a tranzakcionális kutatásból a relációs kutatásba való áttérés áll.
A technológiai fejlesztések, a társadalmi változások és a jelenlegi gazdasági válság új erőteret alkotnak – amely kihívást intéz a piackutatás és a marketing "hagyományos" tudása felé.
A piackutatás arca változik és vele együtt mindaz a sok a megközelítés és módszer, amiket alkalmazunk. Az együttműködésen alapuló kapcsolatokon, az aktív meghallgatáson, a fokozott párbeszéden és megfigyelésen keresztül nyeri el a piackutatás pozícióját és fejleszti változatos, új és hagyományos készség-készletét, hogy megfelelhessen ezeknek a legújabb igényeknek és hogy biztosítsa azt, a piackutatás hozzáfejlődik és alkalmazkodik ehhez az új üzleti világhoz.
Ahogy egy új évtizedbe lépünk be, nekünk, mint iparágnak meg kell állnunk egy pillanatra, és leltárt kell készítenünk - hogy szembenézzünk a múltból eredő kutatásainkkal és megközelítéseinkkel, hogy különbséget tegyünk érzékelés és a valóság között, és hogy meghatározzuk, mit hoz a jövő.
ESOMAR ezért büszkén jelenti be, éves konferenciáját Odüsszea 2010 - A piackutatás változó arca címen Athénban tartja, amely a kritikai gondolkodás szülőhelye és ahol a modern kultúrát megalapozták.