magyar ESOMAR napló

Mészáros József piackutató szakember vagyok. Megpályáztam és elnyertem az ESOMAR (a piackutatás nemzetközi szervezete) nemzeti képviselői posztját. Ezt a felületet a hazai ESOMAR közösséggel és a piackutatási szakmával való kommunikációra használom.

Friss topikok

Linkblog

Tanmese: Az ISO, Anderson és az ESOMAR

2010.08.09. 19:07 | esomar | Szólj hozzá!

Címkék: anderson iso

Kedves olvasó!

 

Egy történetet mesélek ma el, de mivel oly kiterjedt és terjengős ezért röviden összefoglalom és igyekszem linkekkel ellátni.

Tom H. C. Anderson az ESOMAR egyesült államokbeli nemzeti képviselője - volt. Tom saját honlappal/bloggal rendelkezik és a közel 9000 taggal bíró NextGen Market Research Linked In csoport sztárja.

Az ESOMAR egy hónappal ezelőtt lemondatta az ESOMAR nemzeti képviselői posztjáról.

Mi vezetett idáig? Az Egyesült Államokban a CASRO, ami olyasmi, mint az ESOMAR, de nem vált annyira globális szervezetté, inkább az USA-ra fókuszál, az élére állt az új iparági (piackutatási) szabványok bevezetésének. Ezeket a szabványokat eredetileg az EFAMRO (a kutatók szervezeteinek szervezete - korábban Magyarországot én képviseltem benne) dolgozta ki, később az ESOMAR is teljes erővel támogatta.

Tom a saját oldalán kívül a rendkívül népszerű NextGen MR Linked In csoport oldalán is kíméletlenül nekiment az ötletnek. Érvei nem túl szofisztikáltak a vitában, ellenben hecckampányszerűvé tette az ISO-ról való beszélgetést. Egyik ötlete például az ISO gyalázó mém verseny.

Nem tudom pontosan, mi a tanulsága a történetnek, azt látom, hogy egy mindkét félnek negatív eredményt hozó játszma lett belőle.

  • Tom nem mutatott túl sok diplomáciai érzéket és nem alakított ki értelmes és igényes vitát a blogján. Elveszítette ezt a társadalmi megbízatását és biztos, hogy nem mindenki szemében növelte személyiségének hitelességét.
  • Az ESOMAR nem tudta rávenni, hogy másként és mást kommunikáljon. Kissé a brüsszeli bürokráciára jellemző módon azonnali radikális eltiltás/leléptetés mellett levelet is kiküldött a képviselőknek - sajnos nem volt még módom alaposan átolvasni és aláírni, nagyjából hűségeskünek tűnik-, ezek a kemény adminisztratív eszközök nem erősítették a szerethető imázsát a szervezetnek. Ráadásul Tom netes hecckampánya folytatódik.

Az eset után a mexikói kutatási szövetség (AMAI) lemondta Tom szeptemberi főelőadói szereplését a szervezet éves kongresszusán. Ellenben most július végén kapott egy meghívást a Brandfestival-tól az október 21-i, budapesti rendezvényre. Aki akar, ott találkozhat vele.

Az eset anatómiájának vizsgálatán és a pletykálkodás ősi ösztönének kielégítésén túl arra lenne jó ez a cikk, hogy vitaindítóként szolgálhasson. Van-e értelme és ha igen, mi az ISO-sításnak a piackutatásban? Ti ISO pártiak vagy ISO ellenesek vagytok? Miért?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://esomar.blog.hu/api/trackback/id/tr972210108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása